Lycka

Idag när jag kom till jobbet hade vi fått in en mixad vagn med perenner för 39.90. Det brukar vara lite halvroliga växter, som digitalis, kantnepeta, saxifraga och sånt.

Men gissa hur lycklig jag blev när jag såg att det fanns kaukasisk förgätmigej, Brunnera macrophylla `Jack Frost´! För 39.90!!! Jag hade knappt hämtat mig från denna lyckochock när jag såg Heuchera `Caramel´ på samma vagn!
För två år sedan  såg jag den på Tivoli i Köpenhamn, de har ju så snygga planteringar. Den satt vid en fontän tillsammans med en underbar blå blomma som matchade så snyggt. Då bestämde jag mig för att köpa den och nu är den min!

                                             

                                                


Köpte även en rödbladig kärleksört `Jose Aubergine´ och min ständiga favorit, jättedaggkåpan. Det blev en riktig gottepåse för trädgårdsälskare!

                                   

Detta är trädgårdslycka!


/Z


Kommentarer
Postat av: Marit

En "påse" gott och blandat med bara favoritgodis för ögat. Det kommer att bli super i rabatten.



/Marit

2009-05-21 @ 12:04:15
URL: http://thorinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0