Sommarblommor

Idag är en stor dag i min trädgårdsvärld, jag har nämligen inhandlat och planterat ut alla sommarblommor.
Hela trädgården är så grön och frodig och nu har sommarblommorna gjort entré som små färgklickar. Det är snart dags att klippa häckarna, men i övrigt är trädgården i tipptopp just nu.Gräsmattan ser lite tråkig ut på bilden, vet inte hur det kommer sig.

  

Tänkte visa mina sommarblommor, de ser ju lite ynkliga ut men de kommer att växa till sig väldigt i sin feta U-jord. Senare i sommar tänkte jag visa bilder på hur de vuxit till sig.

I min älskade handgjorda jättekruka har jag satt mina egna lime-tobak och vita digitalis. Ett limefärgat gräs och rosa hängverbena ger den extra detaljen.




I balkonglådan har jag satt vita petunior och rosa hänglobelia. Det är svårt att matcha färgen på vårt hemska förråd som samfälligheten inte låter oss måla om....




På vår uteplats sitter underbart doftande heliotrop tillsammans med ett vackert svansfjädergräs. Kontrasten mellan den kraftiga heliotropen och det mjuka gräset är så snygg tycker jag. Har även petat ner blomman för dagen, som ska klättra i en tomat jag har bredvid.



I min nyaste rabatt har jag satt min egen lime-tobak och jätte-tobak tillsammans med jätteverbena. Inahadlad idag, eftersom jag dödade min egen i vinter... Nu ska den vårdas ömt. Så detta är lite av en sommarblomsrabatt, även om jättedaggkåoa, näva och kantnepeta även är med i leken.

I en grön kruka har jag satt låg limefärgad dofttobak och svansfjädergräs.




Det kanske märks att tobak är en favorit...Den blommar hela sommaren och funkar i alla lägen, sol som skugga.

Till sist har jag även planterat i en gammal hink. Det är visserligen inte sommarblommor, men väldigt fint och praktiskt. Det är gräslök, äppelmynta och grönmynta.



Så nu är jobbet i trädgården gjort, nu kan jag njuta resten av sommaren!
/Z

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så fantastiskt fint det är gumman! Jag är så grymt imponerad av din stilkänsla och dina gröna fingrar, som alltid =)

2009-05-28 @ 20:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0