Försommarmums

Måste bara dela med mig av ett så gott recept.

Jag äter det till frukost, som mellanmål eller efterrätt. Det är perfekt i dessa tider, eftersom det görs på rabarber. Jag älskar rabarber, min favoritpaj är rabarber och jordgubb. Med hemmajord vaniljvisp såklart. =)

Men detta är enklare än paj och såå gott! Jag har inget exakt recept, jag gör på känn.

    
   

Ta några stjälkar rabarber, rensa och skiva dem. Lägg dem i en kastrull tillsammans med pressad apelsin, socker och lite vaniljsocker. Koka i ca 10 min. Red eventuellt av med lite potatismjöl. Låt svalna lite.

Blanda turkisk yoghurt med lite rivet apelsinskal och socker. Varva yoghurten och rabarberna i ett högt glas och njut! Om man vill lyxa till det kan man servera med mandelskorpor eller smördegsplattor tillagade i ugn och sedan vända i kanel-socker.

/Z                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0