Första fägringen

Nu blommar de första perennerna och det har blivit nästan helt grönt. Det vackraste i min trädgård just nu är ormöga, vårkrage och pärlhyacint.

  


På jobbet idag fck jag en uppstammad rhododendron, den är så fin! Hoppas bara jag kan övervintra den. Knopparna är jättestora, så snart blommar den.





Mina frösådder har verkligen vuxit till sig, tobaken är omskolad och snart ska jag så luktärterna. Sommarblommorna börjar trilla in i plantskolorna så smått nu. Det är på ett sätt lite synd eftersom många kunder tror att de går att sätta ut redan nu. Har man inte ett uterum eller växthus så är det ju alldeles för tidigt... Men om man avhärdar i några dagar och sedan täcker med täckväv kanske man kan våga sig på något om man verkligen vill. =)

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0