Auktionsfynd

Både när det gäller inredning och trädgårdsdesign älskar jag att fynda på auktioner! Egentligen var det nog mina svärföräldrar som öppnade mina ögon för gamla vackra ting med historia. Det bästa är när man kan köpa ett gammalt föremål eller en gammal möbel och ge det ett nytt användningsområde. Mitt favoritexempel på det är mitt gamla nötta bakbord om vi anväder som databord.

Det är inte alltid som jag själv hinner åka på auktion, men då kan jag nästan alltid lita på att svärfar håller utkik åt mig. Från honom har jag fått många av mina favoritsaker, som den stora zinkbaljan i trädgården och det gamla trätråget som nu innehåller tidningar. Även min snygga tallrikshylla som jag har kokböcker i har svärfar hittat. 








Ett annat fynd är min underbara "hylla" med små glaslådor för mjöl, socker och annat. Man ser ju ofta såna med plastlådor, men dessa är som sagt i tungt glas. Jag drmmer om att ha den infattad i väggen i mitt stora lantliga kök en dag...





Även loppisar är ofta riktiga guldgruvor, även om man går miste om den roliga och spännande budgivningen. I våras hittade jag min dotters spjälsäng på en loppis, för 30 kr! Den är så underbart fin och precis sådär lagom sliten. Lillans rum har vi förresten precis blivit färdiga med, det är inrett i grönt och vitt med lite gammaldags känsla.
Bilder är påväg! =)

/Z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0