Längtar efter våren...

Som så många andra just nu så längtar jag intensivt efter våren. Än så länge får man nöja sig med tulpaner i någon vacker vas, gärna tillsammans med lite björkris. Men jag längtar efter allt som hör våren till, små snödroppar som tittar upp, fågelsång och porlande smältvatten. Men mest av allt längtar jag efter att påta i min lilla trädgård. Eller "trädgårdera" som någon klok person kallade det i en artikel i Allt om Trädgård. Jag älskar det ordet, för det är inte jobb för mig. Det är ren njutning, även ogräsrensningen. I min blogg kommer jag använda ordet trädgårdera, eftersom det får mig att tänka på det engelska ordet "gardening" och vackra engelska trädgårdar.

Det första jag ska göra när våren kommer smygande är att strö benmjöl uppepå snön där jag vet att mina krokusar ligger och vilar. De kommer bli så glada när snön smälter och näringen når de små rötterna. Och vilken belöning man får! Det är ett bra trädgårdstips för alla vårsugna som längtar efter praktfull blomning.

Eftersom vår-abstinensen är svår här hemma och säkert hos dig med, kommer här några bilder från förra våren.

I år är krokusarna fler, detta ser ju lite pluttigt ut...=)



Underbara balkan-sippor...




Vårkrage och ormöga, lite senare vårblommor men ack så vackra ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0