Tomattokig!

I år tror jag att jag blivit tomattokig. Förra året odlade jag gula minitomater, de var ganska goda med framförallt så roliga att odla! Det var en så härlig känsla att gå ut till uteplatsen barfota, plocka sina tomater och skiva på mackan eller i salladen. Eller bara ta från plantan i förbifarten som godis.

Så i år har jag köpt frön till tre olika tomatsorter och de är inga minitomater! Så min uteplats kommer i sommar vara en tomatjungel. Jag har köpt Black Krim, Ministar och Tigerella. Någon som testat någon av dem?
Black Krim ska vara en stor, köttigt, mörk tomat, Ministar är pytteliten, klarröd och otroligt god, Tigerella ska vara randig, saftig och medelstor.



BiIder från seedfest.co.uk


Har tänkt odla dem i stora krukor mot ett plank i söderläge. Jag funderar på att bygga en lång, ganska djup trälåda och ställa utmed planket att odla dem i, men jag vet inte om det är bättre egentligen.
På söndag ska jag i alla fall handla etiketter och perlite och plantera fröna.

/Z

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack snälla för din länkning och inte minst - dina inköp från http://www.anyhow.se :)

2009-02-20 @ 20:11:17
URL: http://levaleende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0