Trädgårdsresan del III, Flyinge plantshop

Sista dagen på resan besökte jag Flyinge plantshop utanför Lund. Vilket paradis! En snygg och trevlig plantskola med bra sortimen av växter och trädgårdspynt.

De hade mycket vackra spaljéer, obelisker och annat i järn. Det blir ju så snyggt när det rostar! Denna gungan gillade jag, tyvärr är min trädgård för liten...



Förutom en stor avdelning med buskar och träd, en med trädgårdspynt och en välsorterad perenna-avdelning finns även en fin visningsträdgård. Men bäst var perenna-delen. =) Det var så trevligt att bara går runt där och leta efter rariteter.



Självklart kunde jag inte låta bli att handla och självklart blev det perenner.

Det blev en önskeväxt sedan ett tag, Echinacea `Pink double delight´.



Bild från North Creek nurseries.

Sedan blev det brunnäva, vit sockblomma, en stor veronica, en rosa järrevallmo och en alunrot.



Denna plantskola är väl värd ett besök om ni har vägarna förbi eller bor i närheten! Extra plus är att medlemmar i Sveriges Trägdgårdsamatörer får rabatt.

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0