Köksträdgård i krukor

När man har en liten trädgård som jag men ändå drömmer om en köksträdgård men kryddor och olika grönsaker, då får man odla i kruka!

Det är lite olika år från år vad jag känner för att odla på min uteplats. Förra året var det bara blommor, helst doftande. Men i år är det ätbart som gäller.




I en av krukorna odlar jag potatis. Jag la lite jord i botten på krukan, sen potatisen och sen lite mer jord. Allt eftersom potatisen växte fyllde jag på med mer jord. Nu är krukan full och jag bara väntar på att få skörda egen potatis.



I en annan kruka odlar jag trädgårdsportlak, dock har det tyvärr varit för kallt för den. Jag hoppas ändå att den ska komma sig. I bakgrunden står min lilla pärltomat `Ministar´som också tyckt att det varit för kallt. Jag har en vision av hur min ipomea i en kruka bredvid ska klättra i den stora tomatplantan som dignar av röda små tomater...

I en annan kruka har jag olika sorters mangold, det är så himla gott. Jag har gjort  mangold- och fetaostpaj idag av min egen mangold. Det är lyx det! Plus att den är himla snygg.



Högst upp på pallen jag lagt mosaik på står min lilla chili `Satans kiss´som även den har tyckt att det varit kyligt. Men oj vad det kommer växa när värmen kommer!
Då ska jag skörda alla läckerheter.

/Z

Kommentarer
Postat av: Siv

Hej :)

Jätte fin sida! Måste bara få önska mig fröer med dig sen av Satans kiss...hehe jag bara älskar chilli och skulle nog kunna odla den bara för namnets skull ;)

2009-06-15 @ 10:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0