Vårstädning i trädgården

Nu är det verkligen lockande att ge sig ut och börja röja i trädgården! Men om man inte bor i Skåne så tycker jag att man ska vänta lite. Löven som ligger i rabatterna skyddar mot torka och kyla och om man inte klipper ner sina perenner riskerar man inte att det går ner frost till rötterna.  
Så än så länge får man nöja sig med att titta på krokusar som är påväg upp och blommande snödroppar och vintergäck.
Jag har planterat chili för att få nåt att hålla på med och även köpt två primulor som nu är planterade i en vit skål på köksbordet.

Men snart, snart är det dags att klippa ner, kratta, sopa och gödsla! Snart börjar den bästa tiden på året! Och då börjar även säsongen på gardencentret där jag jobbar så att jag kan uppdatera er med nyheter och trender. =)

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0