Vårtecken!

Äntligen är våren på gång! Igår var jag ute i trädgården och röjde och då kändes det att det var vår i luften. På baksidan av huset finns en rabatt i söderläge och där har det börjat hänfa grejer! Så jag rensade bort löv och klippte ner gamla växter och upptäckte att både krokus, tulpaner och hyacint är påväg upp och snödropparna blommar.


Tulpaner påväg upp.


Krokusarna kikar fram.


En vilsen snödroppe med små hyacinter i knopp i bakgrunden.

Jag passade på att ta fram trädgårdsmöblerna också och njuta lite av solen.  Så fort kälen gått ur helt ska jag flytta några perenner och dela några. Jag ska även flytta min vackra puderrosa pion, hoppas det går bra! Den blommar nog inte så fint i år, men jag ska sätta den grunt och ge den extra omsorg.


För mig är trädgården ett ständigt pågående projekt som jag hoppas aldrig blir klart. Varje år flyttar jag på något, lägger till nåt annat och kanske gräver nån ny rabatt. Gräsmattan blir mindre och mindre...=) Det som ska flyttas i år är pion, tovsippa, digitalis och ormöga. Fast tovsippan och ormögat flyttar jag nog i höst eftersom de blommar tidigt.

Det är alltid roligt att höra vad andra har i sin trädgård, så skriv gärna och berätta om era vårtecken och vad som blommar i din trädgård.

/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0